Socials & Streams: Concertgebouworkest
Het Concertgebouworkest streamde 6 juli een eerste buitenlands live concert sinds de lockdown. Dit vond plaats tijdens het staatsbezoek van Koning Willem Alexander en Koningin Maxima aan Berlijn. Planning, overleg en de juiste content staan centraal. Hiermee sluit ik mijn opdracht bij het Koninklijk Concertgebouworkest af. De afgelopen maanden heb ik de social media versterkt rondom de concertstreams. De reguliere concerten konden niet plaats vinden voor publiek, door corona. Voor mij een mooi moment om met het team te plannen voor het seizoen en de kaartverkoop. Met een plan voor goede en consistente stroom content. Met beelden die onmiskenbaar het Concertgebouworkest uitstralen.
De social media kanalen hebben er een nieuwe vorm bijgekregen. De geplande stories op Instagram. deze hebben de look van het orkest met heldere kleuren. Bekijk het account @Concertgebouworkest .
Want het doel was in een groeiende social media maatschappij, met een internationaal orkest, en veranderlijke situaties, tijd over te houden. Om vooruit te denken en te werken. Het werd een mooi creatief proces. Dankzij (live) streaming konden zij gelukkig toch iedere week muziek vanuit Het Concertgebouw of via concertstream laten horen. Dit kon via Facebook, YouTube en de eigen website. De opnamen waren na de eerste streaming nog een week te bekijken op het videoplatform. Het was een bijzonder seizoen vol hoogtepunten. Een cadeau: in juli kunt u- alle concerten zijn opgeknipt in afzonderlijke werken- nog eens gratis bekijken! Bekijk een concert uit de “Lockdown Archives”>
Daarna werd het nog mooier, de Opening night van het seizoen 2021-2022 werd gehouden op de Dam in Amsterdam. een mooier begin van het seizoen kon het orkest zich niet wensen, na een jaar van streamen nu eindlijk weer live. Er klonk weer muziek door de straten!